31. kapitola

28.11.2014 16:16

Celá tato část je napsaná mnou, takže si za ni beru zodpovědnost.

 

Greg se Sally celé dopoledne vyslýchali rodinu a přátele oběti. Poté se vrátili zpět do kanceláře. Gregovi na tom chlápkovi Grünnerovi něco nesedělo, rozhodl se proto poprosit o pomoc.

Co víme o Henrym Grünnerovi? GL

Baron, je z Austrálie. Je podezřelý z vražd všech svých manželek. Detektiv Le Brunno pracoval na poslední manželce. A

Víš o té ženě, co jsme dneska vytáhli z Temže? GL

Ano, byla to jeho hospodyně. A

Nemohla najít něco, co by ho usvědčilo? GL

Je to velmi pravděpodobné. A

Půjdeme se Sally prohledat její byt. Grünner sem ve tři přijde. Mohla bys poslat někoho, kdo by prohledal jeho dům? GL

Jistě že ano. A

Děkuji, jsi zlatá. GL

Není zač. Hlavně, když se toho parchanta zbavíme. Pozdravuj Mycrofta. A

Budu, díky. GL

Greg si zavolal do kanceláře Sally a pověděl ji svou teorii. Sally s ní naprosto souhlasila.

„Byla chytrá, určitě nechala něco, co by nám pomohlo ho usvědčit,“ řekl Sally.

„Pojedeme do jejího bytu, než se do něj dostane někdo jiný.ˮ

O pár minut později byli na cestě do bytu oběti.

Byt byl dokonale uklizený, na nábytku nebylo ani zrníčko prachu. Vydali se přímo do jejího pokoje, kde začali hledat. Sally již brzy našla její deníček, který byl pod matrací.

„Je to tu,“ zvolala nadšeně po přečtení několika stránek. „Popisuje tu všechno, jak zmizel, vymýšlel si falešné alibi, dokonce se jí podařilo získat nůž, kterým zabil svou třetí manželku.ˮ

„Kam ho schovala?“

„Napsala šifru.ˮ

Ů e e í i

„Vynechala souhlásky.“

„Chytrá holka.“

„Takže to znamená, že Nůž je ve-„

„skříni,“ doplnila Sally a Greg přikývl. Prohledali skříň a již brzy našly sáček s nožem, na kterém stále byla krev.

„Tuhle holku začínám zbožňovat.“

„Klid, Sally. Vrátíme se s tím do Scotland Yardu a ten nůž dáme do laborky. Pokud je na něm opravdu krev jeho manželky, máme ho.ˮ

„Neměli bychom prohledat jeho dům?ˮ

„Anthea tam pošle nějaké lidi, když bude u nás.ˮ

„Jo, to je moje holka.ˮ

Greg jen protočil oči. Vzali důkazy a opustili byt.

Získat krev třetí manželky na porovnání s krví na noži bylo trochu těžké, ale vzorek získali. Nyní jen čekali, jak dopadnou výsledky. Chýlilo se ke třetí hodině a Greg věděl, že musí toho hajzla co nejdéle zdržet, aby získal čas pro laborku i pro Antheu. Se svými teoriemi a výsledky hledání šli za nadřízeným, který s nimi souhlasil.

„Sám jsem tušil, že za tím stojí on, ale nikdy se nenašli důkazy, aby ho obvinili. Při výslechu pošlu několik lidí, aby stáli venku a hlídali, kdyby se pokusil utéct. Jenže zatím jsou to jen teorie, uvidíme, co přinesou vzorky krve.ˮ

„Děkujeme.“

Nastala třetí hodina a Greg se Sally seděli ve vyslýchací místnosti naproti Grünnerovi. Smál se na ně pohledem, který naznačoval jen jediné.

Dělejte, co chcete. Mě nedostanete.

„Děkujeme, že jste se dostavil,“ začal Greg. „Jak dlouho byla Kitty Wintersová vaši služebnou?“

„Asi deset let. Nastoupila ke mně hned, jakmile dokončila střední školu. Byla to velmi milá a chytrá dívka.ˮ

„Znal jste ji dobře?“

„Trochu. Občas jsem ji pozval na sklenku vína. Byla to nejvěrnější služebná, jakou jsem kdy měl. Byla pro mě jako vlastní dcera.ˮ

„Byla pro vás jako vlastní dcera, ale moc jste ji neznal?ˮ

„Musíte pochopit, inspektore, že Kitty byla nepředvídatelná. Nikdy jste nevěděl, co od ní máte čekat. Zároveň se mi moc nesvěřovala.ˮ

„Co vás vedlo k tomu, že jste ji najal jako služebnou v tak mladém věku?ˮ

„Znal jsem jejího otce a její nevlastní sestra byla moje první žena, Bůh jí žehnej. Kitty byla po její smrti vážně zdrcená. Její otec to psychicky nezvládnul a zhroutil se. Kitty musela začít pracovat, aby mu pomohla s koupí prášků. Rád jsem ji přijal, aby se starala o můj dům.ˮ

„Byly s ní problémy?“

„Kdepak, Kitty byla velmi pracovité děvče, udělala, co se jí řeklo.ˮ

„Nestýkala se s někým podezřelým v poslední době?ˮ

„Ne, Kitty neměla ani moc přátel. Byla velmi uzavřená. Chudák holka nikdy neměla ani přítele.ˮ

„Dobře a co-ˮ

Grega přerušilo zapípání mobilu. Vyndal ho a přečetl si dvě nové zprávy.

 

Vzorky krve na noži odpovídají krvi třetí manželky. Na rukojeti jsme našli malý otisk prstu, shoduje se s jeho otisky. Je to vrah.

 

Agenti našli kyselinu, kterou byla Wintersová polita. Hledají další důkazy. A

 

Sally se na něj podívala a on přikývl. Sally převzala výslech.

„Pane Grünnere, můžete mi vysvětlit, jak to že jste během deseti let vystřídal sedm manželek?ˮ

„Všechny mi umřely. Zřejmě přináším smůlu,ˮ řekl a smutně se usmál.

„Kitty nebyla vaše manželka a také umřela, proč?ˮ

„Protože ji někdo zabil.“

„A proč ji někdo zabil?ˮ

„Jak to mám vědět? To je vaše práce, abyste to zjistili.ˮ

„Neumřela proto, že zjistila pravdu o vás?ˮ

„Nevím, o čem to mluvíte.ˮ

Sally otevřela složku před ní a začala citovat.

„Nemáme peníze, tatínek se zhroutil. Musela jsem pro něj začít pracovat. Vím, že má drahá nevlastní sestra Anna nezemřela náhodou. Viděla jsem, jak jí při večeři něco nasypal do pití a co se stalo pak? Anna zemřela na otravu. V koši jsem vyhrabala lahvičku a zanesla ji na policii. Nikdo mi ale nevěřil. Věděla jsem, že pokud ho mám dostat, musím být blíž k němu. Začala jsem pro něj pracovat jako služebná. Myslí si, že je to kvůli penězům. Já ale peníze mám. Sestřička mi bokem odkázala padesát tisíc liber.ˮ

„Chcete nám k tomu něco říct, pane?ˮ zeptal se Greg.

„Přece nechcete věřit ženské, která to v hlavě neměla v pořádku.ˮ

„Ještě před chvílí to byla vaše dcera.ˮ

„A tím to nekončí,“ vložila se do toho Sally a četla dál. „Myslím, že něco tuší. Přišlo mu několik balíků s kyselinou. Myslím, že mě chce zabít. Neuniknu mu. Snad policie najde můj deník a začnou opět vyšetřovat vraždy jeho manželek. Snad má smrt bude k něčemu dobrá. Nechci zemřít zbytečně.ˮ

„Měl jsem tu kurvu svléct z kůže,“ odfrkl si Grünner. „Zabil jsem ji. Zabil jsem i ty ostatní krávy. Byly naprosto stejný jako moje posraná matka, kterou jsem nenáviděl. Opustila mě, když jsem byl malý. Jen pobíhala od jednoho chlapa k druhýmu a vychutnávala si život plnými doušky. I tyhle si mě vzaly jen kvůli penězům. Teda aspoň polovina. Ostatní zjistily, co jsem zač, a snažily se mě udat. Zabil jsem je i Kitty, tu čubku. A vy jste úplně stejná!ˮ zařval s pohledem upřeným na Sally. Stoupnul a z kapsy vytáhl zbraň a střelil Sally.

„Sally!“ zařval Greg, ale brzy byl postřelen také. Dovnitř vtrhli agenti, kteří hlídali a Grünnera zastřelili.

Greg to všechno pozoroval s vytřeštěnýma očima. Uslyšel, jak někdo volá sanitku. A pak nic.

John právě organizoval složky ve své ordinaci, když dovnitř vběhla sestra.

„Potřebujeme vás na sále. Máme tu dva postřelené policisty.ˮ

„O koho se jedná?“ zeptal se John se strachem o Grega.

„Seržantka Sally Donovanová a inspektor Gregory Lestrade.“

„Do hajzlu!“ zaklel a utíkal na sál.

I když byli oba postřelení do břicha, kulka minula všechny důležité orgány. Stačilo ji vytáhnout a trochu je zašít a budou v pořádku. Johnovi spadl kámen ze srdce.

„Vezměte je na sál, musíme je okamžitě vzít na operaci.ˮ

 „Ano, doktore.“

John si povzdychl a začal se převlékat. Proč se Greg věčně dostává do průserů?

Mycroft se Sherlockem hráli u Mycrofta šachy, když  Mycroftovi zazvonil mobil.

Podívejte se na zprávy, pane. A

Mycroft zapnul televizi a Sherlock ji znuděně hypnotizoval.

„Tak a přinášíme vám další zprávy. Dnes odpoledne zachvátily stěny Scotland Yardu výstřely. Známý baron Henry Grünner pozvaný na výslech, kvůli smrti jeho služebné Kitty Wintersové. Policisté vyšetřující případ, inspektor Gregory Lestrade a seržantka Sally Donovanová, našli důkazy vedoucí o obvinění Grünnera z vražd jeho manželek a slečny Wintersové. Při výslechu se Grünner neudržel a přiznal se, zároveň však oba policisty postřelil. Nyní jsou oba v nemocnici svatého Bartoloměje.ˮ

„Gregory,“ zašeptal zděšeně Mycroft a svalil se na kolena.

„Mycrofte!“ křikl Sherlock a kleknul si vedle něj. Vytáhnul mobil a zavolal Antheu.

„Antheo, jak jsou na tom?“

„Operaci provádí John. Můžeš Mycrofta ujistit, jsou v pořádku, zranění nejsou smrtelná.ˮ

„Mohla bys poslat auto? Mycroft se jinak zhroutí.“

„Za pět minut je tam.ˮ

„Díky.“

„Jak je na tom?“ zeptal se Mycroft.

„Jsou v pořádku. Za chvíli tu bude auto a pojedeme do nemocnice. Jsou v pořádku. A můžeš být hrdý.ˮ

„Proč?“

„Lestrade vyřešil těžký případ naprosto sám a usvědčil vraha, kterého nikdo deset let nemohl chytit. A to během jediného dne.ˮ

„Vždycky jsem ti říkal, že je chytrý.ˮ

„Možná ti konečně začnu věřit.ˮ

Mycroft se lehce zasmál a Sherlock mu pomohl na nohy.

„Buď v klidu, nechceš přeci, aby se něco stalo malé.ˮ

„Díky, Sherlocku,“ zašeptal Mycroft a Sherlock se usmál.

„Pojď, půjdeme, ať můžeš vidět svého manžela a já si skočím za Johnem na rychlovku na záchodech.“

„Idiote,“ protočil Mycroft oči, ale i tak se usmál.

Diskusní téma: 31. kapitola

Do kazajky tě dát

ThePavlaBlog | 29.11.2014

Já tě nechám poslat do blázince. Ty mi chceš privodit infarkt? Ty se musíš vyšetřit. :D Mycroft z tebe málem předčasně porodil. Al neštvi :D

Re: Do kazajky tě dát

Aliya Midnight | 29.11.2014

Budu se snažit být hodná, ale do Mikuláše nic neslibuju :D

Re: Re: Do kazajky tě dát

ThePavlaBlog | 29.11.2014

Tak to od Mikuláše dostaneš jen černé uhlí a cestu do pekla :DDDD

<3

Alexis | 29.11.2014

Chytrý Gregory. Jsem ráda že to vyřešil sám a Mycroft na něj může být pyšný. Taky jsem ráda že to postřelení nebylo nic vážného i když infarkt mi to přivodilo stejně :D u tebe totiž člověk nikdy neví.

Re: <3

Aliya Midnight | 29.11.2014

Proč bych ho měla zabít? Zas taková kurva nejsem :)

...

Listred Moriarty | 28.11.2014

Já už se radši ani nevyjadřuju.... Aliyo dojdi si na vyšetření. Jsem si jistá že ti najdou chorobu která se jmenuje OSVZP (Obsese Střílet Všechny Zamilované Páry). Minulou kapitolu jsem se vyřádila já a teď může Tes :)

Re: ...

Tes | 29.11.2014

Hele, já už se na ni můžu akorát tak ***** tohle nemá cenu fakt jako ne. Od včerejška v hluboký depresi.....

Re: Re: ...

Aliya Midnight | 29.11.2014

Chceš upéct dort na zpříjemnění nálady?

Re: Re: Re: ...

Tes | 29.11.2014

Povídku něžnou, bezezbraní nejlépe sex

Re: Re: Re: ...

Listred Moriarty | 29.11.2014

Jestli Tes ten dort nechce znám někoho kdo by ho chtěl...ehm...Lis....ehm
#Listred ráda papká :D

1 | 2 >>

Přidat nový příspěvek