49. kapitola

25.02.2015 15:07

 

„Unesli Grega a já jsem to zatelefonovala Mycroftovi a on teď nereaguje.“

„To byl super nápad vážně. Musím tam zajet.“

„Dobře. Já zatím vyhlásím pátrání.“

John zavěsil a rychle se vydal k Mycroftovi domů. Cestou poslal Sherlockovi smsku.

...

Nech Hamishe u paní Hudsonové a za deset minut sraz u Mycrofta. Počkej před domem. JWH

Sherlock udělal přesně to, co ve zprávě stálo a teď poslušně čekal. Když uviděl svého manžela vystupovat ze sanitky, namířil si to přímo k němu.

„Co se děje, Johne?“

„Volala mi Sally, že unesli Grega.“ Sherlock zvedl obočí. „A můj bratr už to ví?“

„Sally mu to zavolala.“

„No byl opravdu skvělý nápad. Půjdeme?“

John kývl a vydali se spolu dovnitř. Naštěstí bylo odemčeno. Mycrofta našli sedět v obývacím pokoji na křesle s Victorií Elisabeth v náručí. Holčička podřimovala, zatímco její otec nepřítomně koukal před sebe. Nepohnul se ani o milimetr, když se John se Sherlockem přiblížili.

„Vezmi Vicky, musím ho prohlédnout.“

Jakmile se Sherlock dotkl Vicky, jeho bratr sebou zacukal a vymrštil se prudce z křesla.

„Co děláš?“

„Chci si pochovat tvoji dceru,“ Mycroft mu ji podal a Sherlock trochu poodešel. John posadil Mycrofta do křesla a prohlédl ho.

„Tohle je šok. Musím mu dát něco na uklidnění a pak spát. Někdo by tu s ním měl zůstat. Ale já mám službu.“

„Zavezu Vicky paní Hudsonové a pojedu do Scotland Yardu. Těm idiotům by trvalo věčnost Grega najít.“

„Zavolám Anthee ať přijede.“

...

Greg se začal pomalu probouzet. Byl svázaný provazem a nemohl se pohnout ani o milimetr. Ležel na zemi uprostřed prázdné místnosti a jediné světlo, které sem pronikalo, bylo z pod dveří.  Jeho tělo bylo stále ještě pod vlivem té látky, kterou mu píchli. Jediné co mohl dělat, bylo čekat, co se stane dál.

...

Celý Scotland Yard byl vzhůru nohama. Nestává se každý den, aby unesli vrchního inspektora přímo z budovy. Sally, Anderson a celý tým si začínali uvědomovat, že bez Grega to není ono. Vždycky to byl on, kdo rozděloval úkoly. Ale nebyl to jen šéf, byl to i jejich přítel. Chtěli ho najít co nejrychleji. Najednou do dveří vstoupil Sherlock.

,,Oh, díky bohu, že jsi tady,ˮ řekla Sally.

,,Co se přesně stalo?ˮ

,,Někdo v garážích poničil kamery, ale díky bohu jsme tam měli svědka. Uklízí v garážích několik let. Říkal, že Greg vystoupil z auta a šel do budovy. Za ním se objevil nějaký muž, říkal, že se jmenuje Sebastian Moran. Grega zatím ze zadu omráčil další muž. Naložili ho do dodávky a odvezli pryč.ˮ

,,Vím, kdo je Sebastian Moran,ˮ prohlásil Sherlock a Sally s Andersonem se na něj překvapeně podívali. ,,Sebastian Moran byl pravá ruka Jamese Moriartyho. Byli si blízcí. Myslím, že dokonce byli milenci. Nechápu, proč se mstí Mycroftovi a ne mě. Já zničil jejich zločineckou síť a to kvůli mně se Moriarty zastřelil.ˮ

,,Jsi si jistý, že tvůj bratr v tom taky neměl prsty?ˮ

Sherlock se zamyslel.

,,Co mohl Mycroft udělat, že Morana tak naštval? Musím si s ním promluvit. Zkusím vám napsat adresy několika míst, ve kterých by se mohli nacházet.ˮ

Sherlock na papír napsal několik adres. Byla to skladiště, která Moriarty využíval a domy, které byly na jeho jméno.

,,Půjdu si zatím promluvit s Mycroftem, kdyby něco, dej mi vědět.ˮ

Sherlock odešel a Sally rozdala policistům adresy, aby mohli domy prohledat.

Anthea Mycroftovi podala čaj. Ten ho s přikývnutím přijal. Celou dobu nic neříkal ani se nepohnul. Byl jako socha. Anthe nevěděla, co s ním má dělat. Ulevilo se jí, když se Sherlock vrátil zpět.

,,Antheo, můžeš nás na chvíli nechat o samotě?ˮ zeptal se.

Přikývla a odešla z pokoje.

Sherlock se posadil na její místo.

,,Co jsi tenkrát provedl s Moriartym?ˮ

Mycroft mlčel, vůbec nereagoval.

,,Mycrofte, přestaň si hrát. Jestli mi to neřekneš, Greg umře. Co jsi provedl s Moriartym?ˮ

Mycroft se nadechl.

,,Já- Já, uvěznili jsme ho. Každý den ho vyslýchali. Nic neříkal, jen vyrýval na zdi tvé jméno. Museli jsme přikročit k násilí, ale ani přesto nic neřekl. Pustili jsme ho.ˮ

Sherlock si povzdychnul.

,,Dobře to by mohlo vysvětlit, proč je na tebe naštvaný. Ale proč po tak dlouhé době?ˮ

Mycroft se lehce otřásl.

,,Cos proboha udělal, Mycrofte?ˮ

,,Jde o jeho tělo. Moran žádal o vydání jeho těla, aby ho mohl pohřbít. Odmítli jsme. Moriartyho tělo jsme spálili a popel dali do urny. Je uloženo v archivu. Byla to tajná záležitost, ale před půl rokem to někdo zapsal. Moran se k těm záznamům musel dostat. Možná chce zpátky jeho tělo.ˮ

,,Proč jste mu proboha to tělo nedali?ˮ

,,Moriarty byl kriminálník. Odhlasovalo se, že si nezaslouží klidný pohřeb. Já v tom ruky neměl. Hlasování šlo mimo mě.ˮ

,,Uvidíme, třeba se ozve a řekne, co chce.ˮ

Sherlock si stoupnul a v té chvíli mu zazvonil telefon.

,,Ano?ˮ

,,Ozval se Moran. Chce vyjednávat.ˮ

,,Co chce?ˮ

,,Urnu. Co chce proboha dělat s urnou?ˮ

,,Prohledali jste ty místa, která jsem vám napsal?ˮ

,,Ano, jsou prázdná. Co máme dělat?ˮ

,,Řekni mu, že mu vyhovíme.ˮ

Mycroft se na něj nevěřícně podíval.

,,Dobře.ˮ

Sherlock položil mobil.

,,Ty mu ji opravdu chceš dát?ˮ

,,Je to jen urna,ˮ odpověděl Sherlock prostě.

,,Dobře. Pojedu do archivů a vezmu ji.ˮ

Sherlock přikývl a odjel do Scotland Yardu.

Sherlock skrýval tajemství, něco, o čem nikomu nikdy neřekl. Ani Johnovi, dokonce ani vševědoucí Mycroft to nevěděl. Nikdo kromě něj a Moriartyho nevěděl, co se tenkrát odehrálo na střeše nemocnice.

Předtím, než si Moriarty prostřelil mozek, se spolu bavili.

,,Kdybych nebyl psychopat, řekl bych, že je přímo romantické, jak se snažíš zachránit doktora Watsona,ˮ ušklíbal se Jim.

,,Miluju ho,ˮ řekl prostě Sherlock.

,,Nejspíš by tě měli zbavit titulu sociopata. A já bych ti nejspíš měl přestat říkat panici.ˮ

,,Každý génius potřebuje publikum. Jsi opravdu tak bezcitný? Opravdu není nikdo, koho miluješ?ˮ

Jim si povzdychl.

,,Hádám, že když už je hra u konce, mohl bych ti to říct. Je jen jeden člověk, kterého miluju, kterého dokážu milovat více než sebe, kterému ošetřuju rány a se kterým sdílím lůžko. Je jako tvůj doktor Watson. Nutí mě jíst, spát, starat se o sebe. Hádáme se, ale nikdy mě neopustí. Sebastian Moran.ˮ

Jim mu podal ruku.

,,Musím říct, že jsi hrál dobře, Sherlocku. Je čas říct sbohem.ˮ Natáhl se k němu blíž a zašeptal: ,,Řekni mu, že jsem ho vždycky miloval.ˮ

Jim vytáhl zbraň a střelil se do úst. Jeho tělo spadlo na zem. Sherlock se šokovaně díval, než pochopil, co musí udělat, aby ochránil své milované.

Moran si s nimi domluvil schůzku, chtěl však vyjednávat pouze s Holmesovými. Bratři dorazili do opuštěného skladiště, kde už na ně čekal i se svázaným Gregem. Holmesovi podle podmínky dorazili bez policie, nebylo to potřeba. Zraněný muž chtěl jen zpět to, co mu vláda ukradla. Chtěl zpět své srdce.

,,Doufám, že máte, co chci,ˮ začal Moran.

Sherlock mu ukázal urnu.

,,Dej mi ji.ˮ

Sherlock k němu šel a urnu mu předal. Sebastian se na ni smutně usmál.

,,Jimmy,ˮ zašeptal zlomeně. ,,Vezměte si ho a běžte.ˮ

Mycroft rychle přistoupil ke svému manželovi a rozvázal ho. Přitiskl si ho k hrudi.

,,Jsem v pořádku, lásko. Jsem v pořádku,ˮ uklidňoval Greg a mluvil pravdu. Moran mu neublížil.

Sherlock vše z povzdálí pozoroval. Na jedné straně bylo štěstí, na druhé byl smutek smíchaný s úlevou. Moran měl konečně svého milence u sebe.

Povzdychl si, život byl někdy svině.

 

Diskusní téma: 49. kapitola

...mormor.

DarkPony | 27.04.2015

Prvá reakcia bola: SEBBY!!!
Uf...

Pol piatej ráno a ja plačem nad MorMor-om. PREČO?!

:)

ThePavlaBlog | 25.02.2015

Aliyo...ať se vrátí Jim. Tohle byla opravdu krásná kapitolka. :)

Re: :)

Aliya Midnight | 26.02.2015

Díky :D

Okamžitě

Tes | 25.02.2015

Požaduji Moriartyho vzkříšení! Hned, tohle nejde nemůžeš ubližovat záporákům. Víš ty vůbec jak tyhle chudinky mají těžký život?

Re: Okamžitě

Aliya Midnight | 26.02.2015

Takže budu muset asi napsat nějakou Mormor jednorázovku, abych si to zase odpracovala, že? :D

Re: Re: Okamžitě

Tes | 26.02.2015

Samozřejmě, když ti tady truchlí půlka osazenstva.... Já prostě razím názor že kromě Magnussena musí všichni záporáci skončit dobře (nejraději bych si pro ně založila útulek) Ps: Však viděla jsi Raubíř Ralf ne?

:'(

Listred Moriarty | 25.02.2015

*válí se po zemi a brečí* Aliyo! Tohle mi nedělej! Čekala jsem Happy End a že za velkých fanfár tam nakráčí Jim se slovy: Chyběl jsem vám? Ale je to krásné :) Jak byl Mycey smutný :(

Re: :'(

Aliya Midnight | 25.02.2015

Jen jsem vám dala, co jste chtěli :D

Re: Re: :'(

Listred Moriarty | 25.02.2015

No jo ale drama pro klaďase :D ne pro záporáky :D Musíš uznat že zaporaci by si konečně zasloužili Happy end :) :(

Re: Re: Re: :'(

Aliya Midnight | 26.02.2015

A jako Hannibalovi happy end nedopřávám? :D

1 | 2 >>

Přidat nový příspěvek